6

B2b digitaal maatwerk

Manchild BVBA
Sven V.O.
Verkoop
Manchild

Manchild is een verdeler van unieke en exclusieve baby- en kinderproducten. We verkopen onze collecties en merken aan speciaalzaken, speelgoed-, cadeau- en decoratiewinkels maar ook aan tuincentra, fashion- en concept stores in heel Europa. Indien de klant over een actieve dealer-account beschikt, kan hij rechtstreeks producten bestellen uit onze webshop die uitsluitend voor professionele handelaars bestemd is.

Van bij de oprichting in 2006 hadden wij reeds een beperkte online aanwezigheid maar de meeste verkoop liep toen nog via plaatsbezoeken m.b.v. catalogi. In 2012 hebben wij in samenspraak met onze digitale partner de eerste grote stappen in ons digitaliseringstraject gezet. Voor de communicatie zijn we toen overgestapt naar cloud-gebaseerde toepassingen en de grootste stap was oplevering van onze meertalige webshop voor dealers. Deze is op maat ontwikkeld in functie van de specifieke behoeften van onze klanten en werkt tot op vandaag foutloos.

In 2018 zijn we gestart met de voorbereiding van een migratie van onze organisch gegroeide administratie, naar een nieuwe moderne gecentraliseerde administratie. Parallel zijn we gestart aan de conceptuele uitwerking van een nieuwe dealer webshop die op de planning staat voor 2019. Deze nieuwe webshop wordt volledig gekoppeld naar de nieuwe administratie.

Bovenop de centrale administratie wordt er ook gekeken naar de inzet van PIM (Product Information Management) en Marketing automation systemen. Dit moet ons toelaten om onze klanten een nog betere service te bieden en tijd te winnen door automatisering. Een cruciale schakel in ons succesvol digitaliseringstraject is de duurzame vertrouwensrelatie met onze digital partner Concuria uit Aarschot.


De voornaamste toegevoegde waarde van ons digitaliseringstraject zijn:

  • meer verkoop door gebruiksgemak bij het bestellen;
  • groter geografisch bereik door meertalige webshop;
  • tijdwinst door automatisering;
  • vlotte, veilige en betaalbare communicatie door de inzet van cloud based toepassingen met in toenemende mate ondersteuning van artificiële intelligentie;
  • betrouwbare communicatie op basis van accurate data;
  • vlotte onderlinge samenwerking door gedeelde data;
  • betere terugverdieneffecten door de inzet van online marketing met specifieke targeting;
  • een duurzame partner die strategisch en proactief meedenkt over het digitaliseringstraject in functie van de noden, de middelen en de beschikbare technologie.

 

Meer informatie: website van Manchild

Werkorganisatie
Maty V.G. / Funky Food Factory

Streetfood festival

Streetfood festival is een cateringconcept ontwikkeld voor privé- en bedrijfsfeesten. De klant stelt online, op onze website, zelf zijn festival […]

Verkoop
Peter M. / Het Verschil

Restaurant smaakt digitalisering

Peter maakt met Het Verschil graag telkens weer het verschil. Al bijna twintig jaar lang brengt hij creatieve, dagverse klassiekers met een moderne […]

Heb jij een geweldig idee?

Maar kan je het niet uitvoeren?

Stuur ons jouw idee om kmo’s die willen digitaliseren te ondersteunen en wie weet brengen we het samen tot stand.

Deel jouw idee