80

Een digitale revolutie op maat

MIA TRADING INT SA
Mohammed M.
Werkorganisatie
Mohammed in zijn pakhuis

Al sinds 30 jaar is MIA Trading bezig met de Europese markt van etnische producten en smaken te veroveren. Vandaag bereiken we alle doelgroepen die de kwaliteit van natuurlijke producten uit de hele wereld waarderen, van de kustgebieden van de Middellandse Zee, Azië en Afrika.

De digitale transformatie is een echte revolutie binnen MIA Trading, die haar wijze van beheer en haar communicatiestromen ingrijpend heeft veranderd. Het is inderdaad een efficiëntiefactor, of het nu gaat om prospectie, verkoop, administratief of voorraadbeheer, leveranciersrelaties, loyaliteitsinstrumenten en externe of interne communicatie.

Sinds 2018 heeft het management van MIA Trading aanzienlijke energie gestoken in haar digitale transformatieproject, met een stappenplan tot 2020. De visie omvat de ontwikkeling en implementatie van een ERP (Enterprise Resource Planning, d.w.z. een managementsoftwarepakket) aangepast aan de functionele behoeften en bedrijfsprocessen, evenals aanvullende informatiesystemen ter ondersteuning van de inkoop-, verkoop- en leveringsprocessen zoals de muntautomaat en de opvolging van de goederenvervoerders.

De digitale infrastructuur maakt het bijvoorbeeld mogelijk om offertes of facturen centraal te genereren en in een paar klikken door te sturen. Ze laat ook de uitwisseling van gegevens toe, met name voor gegevens die verband houden met het dagelijkse beheer, wat een aanzienlijke tijdwinst oplevert. Het optimaliseren van de winstgevendheid door een beter realtimebeheer en zichtbaarheid van de voorraadniveaus en multilocatie-opslagplaatsen of relaties met leveranciers creëert een nieuwe dynamiek van uitwisselingen tussen de verschillende afdelingen van het bedrijf. Zakelijke prospectie wordt ook gemakkelijker gemaakt, of het nu gaat om het beheer van uw database, uw dagelijkse taken of het gebruik van uw gegevens op elk moment en vanaf elke plaats. Tot slot wordt een Business Intelligence systeem voor analyse en beslissingsondersteuning opgezet met Performance Indicatoren voor het monitoren en opvolgen door het directiecomité en analisten.

MIA Trading heeft het digitaliseringsproject geïntegreerd als integraal onderdeel van haar ontwikkelingsstrategie om haar positie als leader in haar activiteitssector binnen het Europese economische weefsel te versterken. Het project is ontworpen op een flexibele manier zodat het bedrijf kan innoveren en zich kan aanpassen aan elke korte- en langetermijnontwikkeling, zowel in zijn bedrijfsprocessen als die van zijn partners.

Meer informatie : Website MIA Trading INT SA

Communicatie
Sophie P. & Silvana O. / Papabubble

Online handgemaakte snoepjes

We hebben een atelierwinkel waar we al onze snoepjes met de hand en in de winkel maken. Ons werk is zowel origineel als visueel zeer aantrekkelijk. […]

Werkorganisatie
Marielle B. / Stratag'M

Elke dag iets nieuws te ontdekken ...

Tien jaar geleden ben ik begonnen als zelfstandig ondernemer op het gebied van copywriting en digitale communicatie, met name in het beheer van […]

Heb jij een geweldig idee?

Maar kan je het niet uitvoeren?

Stuur ons jouw idee om kmo’s die willen digitaliseren te ondersteunen en wie weet brengen we het samen tot stand.

Deel jouw idee