189

Restaurant smaakt digitalisering

Het Verschil
Peter M.
Verkoop
Peter in zijn restaurant

Peter maakt met Het Verschil graag telkens weer het verschil. Al bijna twintig jaar lang brengt hij creatieve, dagverse klassiekers met een moderne twist, deinend op het ritme der seizoenen.

Dezelfde gedrevenheid vind je terug in de wijze waarop hij zijn resto runt. Want buiten het métier van koken en de gastvrijheid waarvoor zijn zaak gekend staat, verlopen zowat alle processen digitaal. Actief zoekt Peter naar apps en andere digitale tools die hem kunnen helpen om zijn zaak nog performanter te maken. Want vandaag gebruikt hij al een breed scala aan digitalisering en rest hem de vraag, wat heb ik over het hoofd gezien?

Marketing, interne en externe communicatie, reservaties, personeelszaken, voorraadbeheer, facturatie en bestellingen gebeuren nu al allemaal in een online omgeving. Personeel uitbetalen, flexi-jobbers uitnodigen en inroosteren verloopt via de online tool van het sociaal secretariaat, de keukenbrigade bestelt alles van de aardappelen tot de zeetong via de virtuele weg, na een voorafgaandelijke check van de verkochte goederen via ons kassasysteem. Bijna 90 % van onze reservaties ontvangen we via onze eigen online reservatiemodule, maar ook via andere kanalen zoals Bongo en Wonderbox. Het bedienend personeel neemt met een tablet bestellingen op aan tafel. Onze communicatie naar onze klanten verloopt 100 % digitaal, Peter en zijn echtgenote beheren samen de sociale media, de wekelijkse nieuwsbrief en de website helemaal zelfstandig.

Tijdens de feestdagen biedt Het Verschil een afhaalmenu aan. Voor deze CULIBOX wordt alles, van bij het begin, de bestelling en facturatie tot aan het moment van afhaling, elektronisch geregeld. Zelfs de labels voor de verpakkingen, ongeveer 50 stuks per feestmenu, worden elektronisch en volautomatisch afgedrukt. Ook een eetbon als geschenk koop je gewoon online.

Het Verschil en digitalisering kunnen dus gerust in één adem worden genoemd, enkel de liefde voor het métier is én zal altijd puur artisanaal blijven.

Het werk dat normaal door 3 fysieke personen wordt gedaan, gebeurt nu volledig digitaal. Kortom, tijd- en geldwinst.

Deze werkwijze verhoogt de transparantie voor het personeel, de klanten en leveranciers en draagt bij tot de kwaliteitsbewaking.

Meer informatie:

Website Het Verschil

Verkoop
Barbara G. / Nomige

Jouw DNA als objectieve raadgever

Nomige staat voor gepersonaliseerde gelaatsverzorging, waarbij we de ingrediënten afstemmen op je DNA-profiel en levensstijl. Maatwerk voor de huid […]

Verkoop
Christophe F. / Niji Créations

Ambacht en elektronische betaling

Ik ben een ambachtsman of een kunstenaar, afhankelijk van de perceptie van mijn klanten. Ik heb een Facebook-pagina en een website die gehost wordt […]

Heb jij een geweldig idee?

Maar kan je het niet uitvoeren?

Stuur ons jouw idee om kmo’s die willen digitaliseren te ondersteunen en wie weet brengen we het samen tot stand.

Deel jouw idee